zondag 4 november 2012

Onderwijs Tiptool applicatie voor Android en Iphone

Beste medestudenten, KATHO-lectoren, mentoren, kennissen en alle andere bezoekers van harte welkom op mijn nieuwe log.

Tegenwoordig heeft zo'n beetje iedereen wel een smartphone of een tablet en wie die niet heeft zeker wel een desktop pc of een laptop. De medewerkers van Docenttalent en Educatheek.nl hebben hierop ingespeeld en een applicatie ontwikkeld met verschillende (kant-en-klare) didactische werkvormen, lesideeën en tips voor het basisonderwijs. De applicatie is onderverdeeld in de volgende categorieën: sfeer, beweging, spel, concentratie en samenwerken.

Per categorie worden de 
didactische werkvormen, lesideeën en tips stap-voor-stap uitgelegd, daarnaast is het mogelijk de eventuele benodigdheden via de applicatie te bestellen. Hieronder is een voorbeeld te zien van een lesidee uit de categorie concentratie.





Klik op onderstaande links om direct door te gaan naar de website waar diverse voorbeelden en gebruikerservaringen staan. Daarnaast is de applicatie daar ook 
– gratis – te downloaden.

Website voor Android/Google account (Windows pc)
Website voor Iphone/Apple account (Apple pc)

Bron:
Afbeelding 1 (overzicht categorie): https://play.google.com/store/apps/details?id=com.phonegap.tiptool

1 opmerking:

  1. Beste Tom,

    Ik heb je app ontdekt en ik ben er enthousiast over. Helemaal leuk is dat jij nog aan het studeren bent en ik al vanaf '77 les geef. Maar deze tool miste ik al jaren!
    Nou wil ik voor onze (kleine, want 4-klassig) school deze app op een Lenco tablet zetten, zodat ook collega's ermee kunnen kennismaken. Ik ben helaas niet technisch genoeg om de app ( die ik wel werkend heb op mijn Samsung S3) op die Lenco te krijgen. Iets wat me wel zou lukken als ik het apk bestand zou hebben.
    Is dat te versturen of vraag ik nu iets heel doms?
    Hoe dat ook uitpakt, jouw tool gebruik ik nu al een week in mijn klas en ik ben er absoluut fan van!
    Heel erg bedankt,

    Theo Joosten,
    St Pieter - Ommel

    BeantwoordenVerwijderen